Lemaradt a gyermek angolból? Vagy éppen túl jó és nem bírja az egy helyben toporgást az iskolai angolórán? Nem talált feliratot a kedvenc sorozata legújabb évadához, ezért gyorsan javítana angolból? Vagy iskolaváltás, felvételi előtt áll? Bármi legyen is az angoltanulás motivációja, érdemes átgondoltan keresni a gyermeknek angoltanfolyamot. A Funside szakértői összegyűjtötték, hogyan szerezhetünk első benyomást egy délutáni iskoláról.
Be lehet kukkantani a nyelvtanfolyamra anélkül, hogy hónapokra elköteleznénk magunkat? Meg lehet nézni többféle órát, mielőtt döntenénk? Nem ismered, de ki lehet próbálni? Ha igen, jó helyen járunk, itt tényleg az számít, hogy a gyerek a helyén legyen, fejlődjön a tudása.
Jelenlét a világhálón
Elérhetők az információk az nyelviskoláról a neten? Olvashatók értékelések, szülői visszajelzések? Van az iskolának sajtóban megjelent híre, eseménye? Megtekinthető a múltja, a pedagógiai programja és a tanárokról is nyújt információkat? Van közösségi oldala, látszik, hogy kommunikál a szülőkkel és az oda járó gyerekekkel? Mit tükröznek a fotók, videók? Kiscsoportos oktatás vagy nagy létszám? Motivált, mosolygós angoltanárok? Ha mindezek alapján pozitív kép bontakozik ki bennünk, akkor az első lépcsőt már megugrotta az iskola.
Kérdezz!
Tegyél fel kérdéseket az iskolának, hívd fel, hallgasd meg, hogy beszélnek veled, szimpatikus-e ahogy veled bánnak. Tudd meg miből tanítanak, mi a pedagógiai alapelvük, milyenek a tanárok. Ha teheted, próbáld is ki az órákat, ülj be a gyerekek közé.
Járt valaki az angol délutáni iskolába, akit ismerünk?
A 21. században az ajánlások szerepe minden korábbinál erősebb lett: akkor a piaci verseny, olyan sok reklám zúdul ránk, hogy inkább ismerőseinknek hiszünk, ha vásárlási döntést kell hoznunk. Keressünk ismerőseink között olyat, akinek az adott iskolába járt a gyereke!
21. századi környezet
Színes falak, sok kép és dekoráció, kiscsoportos oktatás, sokféle ülőalkalmatosság, a szőnyegen körben ülő gyerekek – ha ilyesmit látsz, biztos lehetsz benne, hogy ez a gyerekekre szabott nyelviskolai környezet, nem valami rideg, egyenes háttal ülős iskolai óra. Sok mozgással, játékkal tanulnak a gyerekek egy ilyen környezetben.
A szülők visszajelzést kapnak
Érthető igény, hogy bár ez nem a rendes, hanem délutáni iskola, az előmenetelről szeretne a szülő valamiféle képet kapni. Ha van valamilyen motivációs értékelő rendszer, amibe a szülő is betekintést nyer, akkor nő a bizalmi faktor. Ha időről időre a gyerekek a tudásukat is megmutatják, akkor még inkább gondolhatunk arra, hogy ebben a nyelviskolában bizony fejlődni fognak a gyerekek.