Nem biztos, hogy mindenki tudja, hogy az hogy a gyerek eljár délutánonként LEGO-robotokat programozni, nem csupán játék, hanem rengeteg hasznos hozadéka van. Önálló gondolkodás, tervezés, csapatmunka – ezek a készségek a jövő munkavállalói számára is igen fontosak lesznek.
A Funside School robotika tanfolyamaira sokszor annyi elvárással érkeznek a szülők és a gyerekek, hogy érezzék jól magukat és kóstoljanak bele játékosan a számítógépek világába. Pedig a robotika ennél jóval többről szól.
Csapatjátékosokat nevel a robotika
A kiscsoportos robotikaórán a gyerekek párokban dolgoznak. Tudni kell megegyezni, kompromisszumokat kötni, érvelni, elfogadni a kritikát és a másik véleményét. A robotika minderre lehetőséget ad: látni, hogy nem egy jó megoldás létezik mégpedig a mienk, hanem együtt még jobbat tudunk létrehozni!
Projektszemlélet a robotikaoktatásban
Az iskolai feladatközpontú hozzáállás után furcsa lehet a gyerekeknek, hogy robotikában projektekben kell gondolkodni. A Funside például fél év alatt 16 projektet visz véghez a gyerekekkel, akik való életből vett problémákat modelleznek le és oldanak meg LEGO-robotok építése és programozását keresztül.
Kreatív problémamegoldás
A lemodellezett problémákat bizony meg kell tudni oldani, általában az eddig vezető úthoz kreatív gondolkodás szükséges. Ez nem egy egyszerű összeadás, a robotprogramozáshoz az agyat másként kell dolgoztatni – a gyerekeknek ez jellemzően még jól megy, ne hagyjuk, hogy sok felnőtthöz hasonlóan belőlük is kivesszen ez a fontos készség.
Önálló gondolkodás
Bár ketten vannak egy csapatban, a problémát közösen kell megoldani és ehhez mindketten önállóan kell kigondoljanak valamifél megoldást – amiből aztán közösen összerakhatják a legjobbat. Az önálló gondolkodás a mai munkaerőpiac egyik legfontosabb elvárása, érdemes minél előbb fejleszteni ebben a gyerekeket – a robotika teljes mértékben alkalmas erre.